יום שני, 10 ביוני 2013

ריהוט חדש במראה מיושן pro-aging wood

אני מאוד אוהבת רהיטים שעשויים מעץ ממוחזר (a.k.a reclaimed wood).

המרקם של העץ הנושא את החיים שעברו עליו וחוסר אחידות הצבע של הרהיט המוגמר בתוספת עיצוב פשוט אך מעניין יוצרים רהיט שקשה לי לעמוד בפניו.

anthropologie - לא עומדת בפני הרהיטים האלה

הייתי מאושרת למצוא חלקי עץ איכותיים זרוקים אי שם בצידי הדרך ולדעת ליצור מהם רהיט, אבל זה לא ממש קורה.

בינתיים אני מסתפקת בשיטת צביעה שמנסה להתקרב לאפקט הישן הזה..
השיטה מזקינה את העץ (אנטי לאנטי-אג'ינג), מחמצנת אותו ומעניקה לו מראה של עץ שניזוק ממזג האויר. לשיטה נחשפתי לראשונה פהכפי שציינתי בפוסט השידה שמאחורי הספה ולאחר מכן למדתי עליה עוד ממקורות נוספים (אפשר לחפש לפי מילות חיפוש weathered wood, oxidized wood).

אגב הצביעה הזו זולה יותר מקניית צבע.

מצרכים
 (לקניה בסופר או במכולת לפחות שבוע מראש לפני הצביעה, ככל המרבה הרי זה משובח..)

  • חבילת שקיקי תה רגיל שחור (אני השתמשתי בויסוצקי הפשוט)
  • חומץ רגיל
  • צמר פלדה

מספר מקורות ממליצים על צמר פלדה מס' 0. זהו צמר פלדה שמשמש לשיופים מאוד עדינים ונמכר בחנויות מתמחות ולא בסופר. צמר הפלדה שניתן לרכוש בסופרים הוא חומר אחר, אין עליו מספרים, אבל בו השתמשתי. (להגנתי אספר שהתקשיתי למצוא את החומר ושיש המיישמים את השיטה על ידי השריית מסמרים בחומץ). 
מהתרשמות בתמונות ניכר כי בשימוש בצמר פלדה 0 הרהיט יוצא בגוון הנוטה לאפור.

הכנה
לוקחים צנצנת זכוכית (אני הקרבתי את הצנצנת שמיועדת לכבישת מלפפונים) וממלאים אותה בחומץ רגיל ובחופן גדול של צמר פלדה. סוגרים למחצה, כך שהחומר יבוא במגע עם האויר ומניחים כך למשך שבוע ואף יותר. 
לפני הצביעה מכינים תה. (אני הרתחתי מים עם ששה שקיקי תה בסיר)


 תה וחומץ עם צמר פלדה <---  תה בלבד <---עץ טבעי

אופן הצביעה
1.      טובלים סמרטוט בתמיסת התה ומורחים את הרהיט. מנגבים את השאריות שלא נספגו בעץ וממתינים מס' דקות ליבוש.
2.      טובלים סמרטוט (אחר) בתמיסת החומץ ומורחים את הרהיט. מנגבים את השאריות שלא נספגו בעץ וממתינים מס' דקות ליבוש.
ממשיכים בשכבות עד שמגיעים לגוון הרצוי.
משייפים את הרהיט (השיוף מבהיר קצת את הגוון).
מסיימים בלכה.
לסיום וידוי קטן
בפעם הראשונה שהשתמשתי בתמיסה דילגתי על שלב התה ומרחתי רק את התמיסה. תוך מספר דקות הפריט נעשה ג'ינג'י (כן, חלודה) וכנראה שגם אני החלפתי צבעים באותו רגע.
התחלתי לנגב את הרהיט בתה שחור אשר מיתן את האדמומיות והעניק את הגוון החום המיושן.
מאז, לא מעיזה לדלג על התה!!

כפי שכבר סיפרתי, אנחנו עובדים על שידה חדשה (כן עדיין עובדים) והכנתי לפני שבוע תמיסה חדשה.
מתכננת לצבוע אותה עוד השבוע...

מקווה שתמצאו את הפוסט הזה מועיל
וכמובן שאשמח לקרוא את תגובותיכם, תובנותיכם ומידע נוסף שיש לכם בהקשר

דנה 


6 תגובות:

  1. איזה יופי של רעיון.
    שתי שאלות-את תמיסת החומץ צריך לערבב מתי שהוא? את צמר הפלדה משאירים בפנים בזמן הצביעה?
    ושאלה שניה-כתבת שצריך לשייף לפני מריחת הלכה-עם מה משייפים עם נייר זכוכית או מלטשת? הצבע לא יורד?
    סליחה על מבול השאלות ותודה רבה על השיתוף ועל מענה.
    קרן.

    השבמחק
  2. תודה קרן.
    צמר הפלדה מגיב עם החומץ ומתמוסס בתוכו. לפני הצביעה אני נוהגת לסגור את הצנצנת, לנער אותה, ולהמתין מס' רגעים לפני שפותחת שוב. אין צורך להוציא את צמר הפלדה. במידה ועדיין לא כולו התמוסס, הוא ימשיך להתמוסס.
    לגבי השיוף, ניתן לבצע גם עם מלטשת וגם עם נייר זכוכית (גם על המלטשת מרכיבים נייר זכוכית). למשטחים גדולים נוח לעבוד עם מלטשת אבל זה ממש לא הכרחי. צורת הצביעה הזו חודרת אל תוך העץ ולכן השיוף לא מוריד את הצבע, אבל קצת מבהיר אותו.
    אל תהססי לשאול עוד שאלות אם יש לך.
    דנה

    השבמחק
  3. הי דנה
    האם ניתן לשמור את התערובת לאורך זמן?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מעריכה שבמידה ושומרים במקום מוצל בטמפ' החדר ניתן לשמור על התערובת . יתכן שהתערובת תתכהה עם הזמן ואז ניתן לדלל עם עוד חומץ.

      מחק
  4. היי דנה
    האם אפשר להשאר רק עם התה?

    השבמחק
  5. היי דנה,
    יצא לי כהה מידי- האם יש דרך להבהיר?
    תודה

    השבמחק