יום שישי, 5 באפריל 2013

סולם עץ


כמה כיף לראות פריט נחמד, לרצות אותו ולהיזכר שבעצם יש את כל החומרים (כמעט) בבית.

סולם שניתן לתלות או להניח עליו עציצים ראיתי בפינטרסט (כן, קוראים לי דנה וגם אני מכורה). ראיתי גינות יפייפיות מקושטות בסולמות שכאלה ומיד רציתי כזה לעצמי.
ישר נזכרתי בקורות עץ שעומדות בחצר האחורית של ביתינו.

בסוכות האחרון (כן, אני יודעת שזה היה ממש מזמן) בנינו סוכה קטנה לבנות. כזו שמתאימה למימדים שלהן. רכשנו לשם כך קורות (לאטות) בעלות פרופיל 18X44 מ"מ ואת רובן חתכנו לאורך של 120 ס"מ.

כשהחג הסתיים והבנות כבר איבדו עניין מהסוכה פירקנו אותה. לא התרשמנו שנקים את הסוכה בשנה הבאה (מאחר והסוכה היא קטנת מימדים לא התאפשרה ממש כניסה של מבוגרים ובכנות, לא התרשמנו שבסוכות הבא כן נהנה להזדחל לסוכה.(...

נשארנו עם ערימת קורות באורך 120 ס"מ ואני התחייבתי ליצור מהן משהו שימושי.

הקורות יחסית צרות ולכן תיכננתי את הסולם כך שהצמחים יתלו על השלבים ולא יונחו עליהם.

הצד ההנדסי שבי (זה שמנסה שהכל יהיה מושלם או לפחות אופטימלי) משך אותי להתיישב עם סרגל ומד זוית ולתכנן במדויק את הסולם.
הצד האימהי שבי (זה שמנסה לעשות הכל ומהר) משך אותי לתכנן את הסולם תוך כדי עבודה. למדוד, לחתוך, לקדוח, להבריג וחוזר חלילה.

בפועל הצד האימהי לקח (בכל זאת זה הולך לגינה, יכסו אותו צמחים, לא יראו את הפיקשושים..).


אז איך בונים סולם שכזה?

ממקמים את הקורות הצידיות על המרצפות בבית (בהנחה שהמרצפות ישרות), מודדים מרווחים מהמרצפות כך שהסולם יצא פחות או יותר סימטרי.



מסמנים עם עיפרון איפה לחתוך את השלבים העליון והתחתון, מנסרים (אני השתמשתי בג'יגסו) ומקבעים באמצעות ברגים באורך 25 מ"מ.



כאשר השלבים העליון והתחתון מקובעים, חוזרים על תהליך הסימון, ניסור וקיבוע של השלבים הפנימיים. 



הערה - לפני הכנסת הבורג מומלץ לקדוח חור מוביל. זה מונע היבקעות של העץ שמתרחשת לעיתים כשמכניסים את הבורג ללא חור מוביל.


הסולם שוייף מעט ונצבע.

בחרתי בצבע תכלת כדי שהסולם יתן קצת קונטרסט לצבעים החומים השולטים בחצר.



ועכשיו גם בלבוש ובמקומו הקבוע..






כעת נותר רק לקבע אותו לקיר,
כי עצם העובדה שהוא לא מוביל לשום מקום ואפילו הוגדר כסולם נוי לא תמנע מבנות הבית לנסות ולהגיע איתו לאנשהו..
הן מאוד משתדלות למצות חפצים ואם יש סולם בבית אז לכל הפחות צריך לטפס עליו.

לסיום, כפי שניתן להבין, ערימת הקורות הצטמצמה בכארבע קורות בלבד
עוד 5 קורות נתרמו ליצירת אוהל טיפי מאולתר שגם עליו נשמעות מחאות שהוא קטן מידי (אנחנו משפחה של גבוהים.)
ועדיין נשארו עוד קורות..
יש רעיונות לעוד מיחזורים של קורות כאלו?
ל"ג בעומר בפתח ובאמת שלא הייתי רוצה להגיע אליו עם קורות עץ בחצר האחורית..



דנה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה