יום שבת, 13 באפריל 2013

יש ערימה של פופים על הדשא


הרגע שבו ראיתי לראשונה את הפופים בצורת חלוקי נחל צרוב אצלי בתודעה כרגע מיפנה. סמוך לאותו רגע התוודאתי ל-pinterest. (כן, אני מניחה שעוד אזכיר אותו רבות, בכל זאת אני חייבת לו המון קרדיט..) ותמונת הפופים הזו ננעצה מיד.
living stones
הם מדהימים בעיני, משדרים פשטות ותיחכום בו זמנית.
מאז אני מדמיינת לי ערימת פופים שכאלו.

ביום יפה עם בריזה נעימה בגינה, אנחנו אוהבים להתכרבל, להשתובב, לנוח, לשחק, לצפות בהצגות של הבנות על הדשא. (הדשא סינטטי והוא מאוד נעים ולא מלכלך). תוספת של פופים כאלו תשדרג מאוד את הרגעים האלו ותחון על כריות הסלון שעד כה נרתמו למשימה.


ערימת פופים אפורים על רקע דשא ירוק.
באופן אישי פלטת הצבעים הזו לוקחת אותי הישר לאירלנד..
אירלנד
 כל כך הרבה טבע ירוק על רקע מבנים וסלעים אפורים, אז מה צריך עוד?

איך משיגים אותם? כאן
המחיר שלהם הוא בין 150 – 350 אירו ליחידה בגודל בינוני עד גדול, לא כולל משלוח (way too much..).


חשבתיי לנסות להכין כאלו לבד. וחשבתי וחשבתי והבטתי בתמונות הפופים והבטתי והבטתי.
המקוריים עשוים 100% צמר. צמר ממש לא מתאים ליעוד הפופים, לא לאקלים שלנו ובכלל לא לבית עם כלבה שמשירה המון שיער. אני חשבתי בכיוון של בד טריקו, כמו של הפופים של מילגה.
קניתי בד בשני גוונים שונים, קניתי מילוי פופים, והמשכתי לחשוב, להסתכל על חלוקי נחל אמיתים, לחקור, מנסה לחלץ גזרה כלשהי. בינתיים נוצרו חורים בשק המילוי. הבית התחיל להתמלא גולגולים קטנים ואני עדיין הרהרתי בנושא..
בסוף ניגשתי למלאכה.
אחד אחד. אילתרתי גזרות ויצרתי את הפופים.

כל הטרחה משתלמת בדיוק ברגעי ההנאה האלה
המילוי של הפופים הוא מילוי של כדורי פוליסטרן מוקצף שנרכשו בעין כרמל (תודה לאבא שלי שנסע פעמיים להביא לי). 2.5 ק"ג של כדורים (שזה שק ענק שתופס מושב אחורי של רכב) עולה 50 שקלים (נכון לאפריל 2013).
הפוף מורכב משתי שכבות על מנת שאוכל להסיר את השכבה העליונה לכביסה מבלי להוציא את המילוי.
בפועל אני כנראה לא אצליח מאחר והרוכסן שהשתמשתי בו (65 ס"מ) קטן מידי לחלץ את כל הפופים.
אני לא אכחיש, התפירה של הפופים לא היתה פשוטה.


ולא פעם מצאתי את עצמי בשלב "דנה לא להתייאש, זה יצא בסדר".



הפופים שנוצרו אינם מושלמים. יש לי עוד הרבה להשתפר בתפירת רוכסנים על סוג כזה של בד, למזלי מראש תיכננתי שהפופים ישבו על הרוכסן וככה אני יכולה לחסוך ממכם (ומעצמי) את המראות ה"קשים".

לגבי התיכנון והכנת הגזרות אשתף במסקנות שלי מהפרוייקט:

1.      לקחת הרבה אויר  
2.      לתפור לחלק העליון רוכסן ארוך ככל שניתן כדי לחלץ את הפנימית עם המילוי.
3.      למי שלא מנוסה בתפירת בד טריקו להתאמן על תפירת הרוכסן על שאריות.
4.      לתפור במקביל את שתי השכבות. למקרה שצריך תיקון גזרה לאחד לתקן במקום גם את השני.
5.      הצורה הטובה ביותר שיצאה לי מורכבת מ 4 חלקים שווים. כל חלק מורכב משלושה חלקים כפי שרואים באיור. החלק העליון והתחתון הם חלקי מעגל, כאשר זוית הראש היא 80 מעלות. אני ניסיתי לייצר צורה שאינה סימטרית  ולכן הרדיוסים של החלקים העליון והתחתון אינם שווים. בציור חופשי חיברתי את חלקי המעגל.
           
6.      להתכונן נפשית לזה שהבית הולך להתמלא בכדורים קטנים בזמן המילוי.
7.      ובהקשר של הקודם, שהשואב יהיה בהיכון.


בנוסף לפופים מצאתי ואהבתי עוד דברים שנוצרו בהשראת חלוקי נחל:
1, 2, 3, 4
איך אתם אוהבים את חלוקי הנחל?

דנה

5 תגובות:

  1. היי דנה! יצא מקסים צורות הפופים שעשית!
    אני רוצה לתפור לעצמי פוף בגודל ענק (הפוף הבהיר אצלך בתמונות).
    האם יש לך מידות יותר מדויקות?
    אשמח לקבל טיפים נוספים לתפירת הפוף!
    תודה,
    תמר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי תמר
      תודה רבה!!
      הגזרה של הפוף הגדול מורכבת משלושה חלקים:
      1. כיפה המורכבת מ 4 רבעי עיגול.
      2. כיפה מאולתרת אחרת שלא הייתי ממליצה
      3. טרפז גדול שמחובר לשתי הכיפות. אורך הטרפז לפי האורך הרצוי, והבסיסים לפי הקטרים של הכיפות המתחברות בצדדים. את הרוכסן תפרתי לתפר האורכי של הטרפז.

      מאחר והאילתור שלי לכיפה השניה לא היה מוצלח לטעמי הייתי ממליצה לך להכין בצדדים שתי כיפות שכל אחת מורכבת מרבעי מעגל (הייתי בוחרת זוית של 80 מעלות ברבעי המעגל כדי שייצרו מראה קמור, ב 90 מעלות תקבלי כיפה שטוחה). במידה ושתי הכיפות זהות החלק האמצעי יהיה מלבן, ובמידה ותרצי או הכיפות שונות שוב תתאימי את בסיסי הטרפז להיקפים שתקבלי.
      בכל מקרה ממליצה קודם לגזור ולתפור את הכיפות ולפי התוצרים לגזור את החלק המחבר.
      בהצלחה וכמובן אשמח לראות את התוצר שלך.
      דנה

      מחק
  2. מדהים!
    אשמח אם תוכלי לפרט באילו בדים השתמשת ומהיכן רכשת אותם .
    כמו כן, בכמה מטרים השתמשת ע"מ לתפור את הפוף הגדול (האפור בהיר).
    תודה

    השבמחק
  3. תודה רבה וסליחה על העיכוב בתגובתי.
    השתמשתי בבדי טריקו. המטרים לפי ההיקף, כאשר אני תפרתי לכל פוף גם בטנה, כך שזה כפול.
    להערכתי לפוף הגדול השתמשתי בכארבעה מטרים (לבטנה ולפוף).

    השבמחק
  4. שלום.
    האם הקלקר שקנית הוא אותו קלקר בו משתמשים במילגה? אם לא, האם את יודעת באיזה קלקר מילגה משתמשים?
    תודה!

    השבמחק