יום רביעי, 20 במרץ 2013

מה תביאו מתנה לחג?





השנה בפסח אני בטוח מכינה מתנות לכולם. משהו קטן שאתן לכל אחד ואחת (טוב לא אגזים מתנה אחת לכל משפחה). כמה זמן יש לי? שבוע? ברור שאני מספיקה. לא כמו שנה שעברה שהייתי שקועה בסיום תיזה ולא הבחנתי שפסח הגיע. וגם לא כמו לפני שנתיים שבדיוק עברנו דירה והיינו על ארגזים, וגם לא כמו לפני שלוש, ארבע (אבל מי סופר?) השנה אין תיזה, הבית אותו בית ושום ילדה לא אמורה להיוולד (זה היה לפני שלוש). בסך הכל משרה מלאה, שתי בנות לגדל, עוד קצת עבודות בערב אחרי שהן נרדמות ונשאר לי מספיק זמן.



ואם הם לא יאהבו? בכל זאת השקעתי את מעט הזמן שהיעוד המקורי שלו הוא שינה...

אז מה כולם אוהבים? (לפחות כולם שאני מכירה) פרחים, ועדיף בעציץ ואז לא זורקים את הפרחים אחרי שבועיים (במקרה הטוב..)
קונה ציוד (חוץ מצמחים ואדמה, המשתלות פתוחות גם מחר כשאגיע לשלב השתילה…)
עציצי חימר הידועים בשם טרה קוטה.
קונה עוד שני עציצים קטנים, כי אם כבר אז אייצר גם זמן יצירה לבנות...
צבעים אקרילים יפים
וואשי טייפ יש לי בבית
ולעבודה.


תחילה צובעת שתי שכבות לבן, להעלים את צבע החמרה המקורי של הטרה קוטה.
מסמנת עם חוט שמשון ווואשי טייפ קו הפרדה לצבעים וצובעת חלק אחד בצבע שונה מלבן.
אחרי שהצבע מתייבש שותלת צמחים. (בתחתית כל עציץ הנחתי שני חופנים של אבני טוף כדי שישמרו לחות עבור העציץ וימנעו ממנו להתייבש מהר מידי).


יוצרת תגיות חג אביב שמח מחיתוכי עץ עגולים (שנמצאו בפינה דחוקה בחנות לדברי יצירה ובמקור נועדו להיות סביבונים). חיתוכי העץ נצבעו בתערובת של צבע שחור ואבקת רובה. באמת!, מסתבר שזה יוצר משטח שניתן לצייר עליו עם גיר ואח"כ לנקותו.  (מצאתי כאן.)



והנה שני העציצים הראשונים שנארזו והצטלמו:


תרשו לי להתוודות, מאחר והפוסט מפורסם כאשר רק שניים ארוזים סביר להניח ששאר העציצים יארזו בסמוך למסירתם..


והבנות? הן גם עברו את כל התהליך עם העציצים שלהן תוך מחאה "למה רק אחד, אמא יש פה עוד הרבה עציצים, תני לנו לצבוע גם אותם. אמא, פליז?"

עכשיו בואו נדבר על כמה זמן לוקח להכין את העציצים? ואני מוסיפה את הפסקה הזו כי מלכתחילה תכננתי לסיים הכל בסופ"ש אחד. בכנות, ניתן לסיימו ביום יומיים (וגם זה כי צריך להמתין ליבוש שכבות הצבע).
אבל אם יש בבית גמד(ה)(ות) שמגדירות תנאים כמו: "אם אני בסביבה ויש צבעים ומברשות על השולחן, אז או שאני צובעת במקומך או שאת צובעת אבל אני יושבת לך על הברכיים", זהו פרוייקט שיכול להימשך כמעט שבוע (את הצמחים קניתי בסוף ביום החמישי).
איזה מזל שהתחלתי שבוע מראש.

חג אביב שמח ומשגע !!

דנה

2 תגובות:

  1. רעיון מצויין. עובד גם בחו"ל :-)

    השבמחק
  2. העציצים נראים נהדר. אחלה רעיון:)

    השבמחק