יום רביעי, 27 במרץ 2013

הכסא הזה הוא שלי

את הכסא הזה בדיוק רציתי.

כסא-כורסא מזמין שימוקם בפינה נעימה בבית, שכל פעם שאעבור על ידו ואסתכל עליו הוא יקרא לי להפוגה קטנה. לשבת רגע, אפילו להתרווח, ולהביט. להביט בחדר, להביט בתמונה שתיתלה בסמיכות לו, להביט מהחלון שלצידו ימוקם או להביט פנימה אל עצמי. ולנשום. 


ידעתי שאת הכסא הזה אני רוצה לשפץ. אף פעם לא התנסיתי בשיפוץ שכזה ומאוד רציתי את ההתנסות. התחלתי לחפש את הכסא שלי.
מאחר ובנימינה ושוק פשפשים הם לא במרחק קפיצה התחלתי לשוטט באתר יד 2 ולחפש את הכסא-כורסא שארצה אותו. ראיתי מספר כסאות. חלקם היו פחות לטעמי וחלקם יותר, אך במחירים שהיו גבוהים ממה שהקצבתי ואולי אף לא זקוקים לשיפוץ והמשכתי לשוטט מידי יום יומיים.

ואז הוא הופיע.
נראה יחסית טוב מבעד לתמונה. צבוע בלבן (לא התנגדתי) ועם ריפוד שברור שצריך להחליף (מעולה).

צלצול ליונתן לבשר שמצאתי כסא ושיחווה דיעה, עוד צלצול שבאמת יפתח את הקישור ששלחתי ויראה את התמונה של הכסא, ועוד צלצול להודיע לו מאיפה לאסוף את הכסא (אם רק היה אשה הייתי מספיקה הכל בצלצול אחד...)

יונתן אוסף את הכסא ומתרשם מיופיו אך מזהיר אותי שנדרשת פה הרבה עבודה..

כשהכסא בבית אני כבר מפקפקת בעצמי וחושבת שאולי לא הייתי צריכה להיכנס לזה..

הכסא היה צבוע בלבן. אני מאמינה שצבע לבן יכול להחמיא לכסא אבל לא באופן שבו הוא נצבע. לכסא גילופים יפייפיים והצבע הלבן פשוט הסתיר אותם.

החלטנו להתחיל עם הסרת הריפוד והצבע.
הריפוד היה מחובר עם סיכות של אקדח סיכות. סרט תחרה שהודבק אל הריפוד הסתיר את הסיכות.
מברג קטן, פלייר, מגנט שימשוך אליו את הסיכות (יש בנות קטנות בבית) והמון סבלנות (= המון המון זמן) הסירו את הריפוד. את הספוגים רציתי להחליף בחדשים אך שמרתי את הישנים כדי שאוכל לחתוך ספוג חדש באותן המידות.

כשהכסא ערום ניתן להסיר ממנו את הצבע.
איך מורידים צבע?
יש לנו משייפת חשמלית אבל היא מתאימה למשטחים ישרים ולא לכסא עם גילופים. שיוף ידני גם לא מתאים ויונתן המליץ על חומר כימי מסיר צבע.
הייתי שמחה להמנע משימוש בחומר זה (זהו חומר כימי מאוד חריף ויש להשתמש באמצעי בטיחות כגון חולצה ארוכה, כפפות ומשקפי מגן בשימוש בו), אבל בסיום חיפוש אחר שיטות הורדת צבע מעץ מצאתי שזו הדרך היעילה ביותר להסרת הצבע ושמירה על הגילופים. אם ידועות לכם שיטות ידידותיות יותר אני אשמח ללמוד.

לאחר שהצבע נחשף הבנו שאנחנו מעדיפים את הכסא במרקמו הטבעי וצבענו אותו בלכה בגוון אגוז.

השלב הבא הוא לבחור בד ריפוד. בחנות דנדו מצאנו מבחר בדים משגעים ובחרנו בבד פסים. באותה הזדמנות בנחלת בינימין מצאנו סרט תחרה אותו נדביק כדי להסתיר את הסיכות החדשות.
במפעל מזרנים באור עקיבא רכשנו ספוג כחול אותו חתכנו לפי מידות הספוג הישן ויצאנו להמשך הדרך.
שוב פעם הייתי משוכנעת שהעבודה קלה ופשוטה ובפועל שוב הוכחתי לעצמי שהערכות זמן שלי רחוקות פלאים מהמציאות...

אבל בסוף עשינו זאת, וגם יונתן שהציע לא פעם במהלך העבודה שנעביר את הפרוייקט לבעל מקצוע מיומן הופתע.
והנה התוצאה לפניכם.



דנה



5 תגובות:

  1. מקסים וביננו ??שווה כל רגע של עבודה ---
    שאפו עבודה יפה !!

    השבמחק
  2. וואו דנה נתת לי השראה , מי יודע אולי גם היידים השמאליות שלי יתחילו במלאכה

    השבמחק
  3. בקיץ אני מבטיחה לנסות את הכורסא! (בתקווה שאני אגיע...)

    השבמחק